Trip To Penang

Bismillahhirrahmannirrahim......untuk pembukaan blog ini, aku hendak menceritakan pengalaman aku buat pertama kalinya menjejakkan kaki ke Penang...sebagai 'budak sekolah' sudah tentu bila ada rombongan mesti nak ikut....aku pun macam tu jugak...apatah lagi kelab yang menganjurkan rombongan tersebut dipengerusikan oleh aku sendiri(Kelab SPBT)...pada malam 3/12/2008 aku dan semua peserta pun bertolak...sebagai ketua sudah pastilah aku merupakan orang paling sibuk sekali nak pastikan semua orang ada...berat juga tanggungjawab tu walaupun tak terasa dekat bahu ni....

4/12/2008 maka sampailah kami di Penang...teruja jugak sekejap aku masa lalu kat jambatan tu. Maklumlah selalu tengok kat televisyen jer....Apa pun aku tak la jakun sangat sebab nak cover macho...ketua la kn..hehe...Disebabkan sampai pagi, jadi kami tak la pergi hotel dulu...Kalau tak silap aku kami pergi USM dulu kot...berasa jugak la masuk U kejap...pastu kami pergi Tokong Ular....Tapi ularnya macam amik cuti balik kampung je masa tu...Tak ramai mana pun...apapun puas amik gambar jelakan...petang tu kami pergi Bukit Bendera...ok la jugak...kat situ pun puas amik angin dan gambar je...petang tu kami chek in hotel...aku ingatkan la hotel 3 ke 5 bintang...rupanya...korang tau aku tidur kat mana???dalam kabin tauq...tapi nasib baiklah ada aircond...kalau tak masak beb...

5/12/2008 hari ni agak best...kami pergi ke Taman Rama-Rama...macam-macam rama-rama yang aku jumpa...bukan setakat rama-rama je...belalang pelik, katak pun pelik, penyu yang memelikkan, ulat gonggok gergasi dan macam-macam lagi la...lepas tu kami pergi tempat mandi manda...namanya aku tak ingat..tapi best jugak la kat situ...da nama pun main air... siapa pun suka...mula-mula kami plan nak buat bbq kat situ je memandangkan persekitaran yang sesuai...api dah dihidupkan..tapi malang...ayam yang kami tempah tak sampai-sampai...jadi kami terpaksa batalkan niat kami nak buat bbq kat situ...masa balik ke hotel(walaupun standard rumah stenggan je) kami lalu jalan ular...memang memeningkan dan meloyakan aku...sampai je kat hotel...2 kali aku muntah...huhu...tapi disebabkan semangat aku nak buat bbq...aku gagahkan diriku juga...malam tu aku sibuk bakar ayam je...aku bakar tau bukan panggang..huhu..aku makan sikit je sebab tak selera..rasa rugi jugak tapi aku tak kisah....

6/12/2008 hari ni hari terakhir kami di Penang...sedih tapi tak sabar jugak sebenarnya nak balik...apa pun hari tu merupakan hari lahir Junaydi...salah sorang kawan baik aku...dapatla jugak kami rasa kek Cikgu Azwan belanja...tapi yang mengujakan aku ialah masa naik ferry...best rupanya.....nampak sangat aku ni budak kampung kan...huhu...kampung pun kampung lah...dan akhirnya kami sampai ke rumah masing-masing awal pagi 7/12/2008...sebenarnya banyak tempat yang kami pergi...tapi kalau nak tulis semua tak sempat abis korang baca...jadi ni aku selitkan vidoe klip masa aku kat sana...aku harap korang enjoy dengan apa yang aku karang dan ukir k...apa pun aku baru pasal blog ni...jadi sila beri tunjuk ajar ok....



3 Responses
  1. Xpuasati Says:

    PS(pencari sesuatu) wow nampaknye dari lu cite.. mesti rombongan korang penuh dengan pancaroba dan bodo-bodo alang... hehehe


  2. hans Says:

    awat hang tak pi pesta pulau pinang?
    dkt situ meriah owh


  3. aReZaHaRi Says:

    wat la post baru woi !!!!!!!!!